PIEPRZ W PĘPKU I BABCINY SYROP NA KASZEL

Dzień dobry! :)

Dziś u mnie za oknem szaro, deszczowo i zimno... Podejrzewam, że wcale nie lepiej jest u Was. Zaczęła się w końcu jesień:) A co z tym się wiąże? Pierwsze katary, kaszle, przeziębienia. Mój mąż już coś próbuje wygrzebać w szuflady, bo "coś go bierze". Ja jak zawsze postanowiłam zrobić coś naturalnego, aby mi go całkiem to COŚ nie zabrało:) Jeszcze mi się trochę przyda, pieluchy w końcu trzeba zmieniać i w nocy wstawać;) Zrobimy dzisiaj domowy syrop tylko z trzech składników:






- OLIWA Z OLIWEK
Wykorzystanie oliwy z oliwy w syropie, zmniejszy kaszel i stan zapalny w gardle.

- MIÓD
Można użyć dowolnego miodu, oczywiście naturalnego (!). Jednak najlepszy w tym przypadku jest miód gryczany, szczególnie zalecany w zapaleniu górnych dróg oddechowych.

-CYTRYNA
Każdy wie, że cytryna plus miód to idealna kombinacja dla gardła:)

Proporcje:
- 3/4 szklanki miodu
- 1/4 szklanki oliwy
- sok z 3 cytryn

Wszystkie składniki połączyć w średnim garnku, i podgrzać na małym ogniu, do momentu aż będzie bardzo ciepły. Zdjąć z ognia, ostudzić i wlać do słoiczka z ciasną pokrywką.

Przechowywanie:
Tak przyrządzony syrop można przechowywać w lodówce 3 miesiące, na blacie kuchennym ok 1,5 miesiąca.

Ja użyłam miodu jasnego, akacjowego i nie podgrzewałam, gdyż mam za mało miodu, także zmniejszyłam proporcje, ale na dwa dni dla męża wystarczy:)





Dla fantazji dodałam 4 plasterki imbiru w korzeniu. Jest genialnie rozgrzewający!

Moja mama zawsze mówi, że najlepszy sposób na przeziębienie to włożyć ziarnko pieprzu do pępka i rozetrzeć na proszek za pomocą drugiego pępka:)
Oczywiście, nie traktujcie tego poważnie:) Chociaż...  ;)

Trzymajcie się zdrowo i dbajcie o siebie!

N.

P.S. Apropos oliwy.... :)



Komentarze

  1. o jak dobrze było wejść i się dowiedzieć...pozdrawiam http://szczuplamamusia.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba zrobię też taki syrop, bo też mnie coś drapie w gardle dzisiaj :/
    Ooo... i mam nawet miód gryczany! :) Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za przepis! Natura najlepiej leczy, prawda? :)
    A o pieprzu w pępku nie słyszałam :D ciekawe, też do wykorzystania! :)
    Ściskam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak wypróbujesz "maminy" sposób daj znac ! :D Moze oglosimy konkurs z cyklu: kto szybciej wyzdrowieje po rozcieranym pieprzu;))

      Usuń
    2. Dziewczyny....ziarnko pieprzu na brzuszku...nie w pępku...hehe :)))

      Usuń
    3. Dziewczyny....ziarnko pieprzu na brzuszku...nie w pępku...hehe :)))

      Usuń
    4. W sumie i tu i tu mozna.... W pepku dluzej sie bedzie tarlo...;)

      Usuń
  4. Co do specyfików zamiast leków - receptura "babcina" - mikstura z grejpfruta, czosnku i miodu. Można przechowywać w zamkniętym słoiku. Profilaktycznie - łyżka rano, łyżka wieczorem i żadne choróbsko nie powinno się przyczepić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy to wszystko trzeba zmiksowac lub zblendowac? Rowniez swietny sposob, dzieki za kolejny sposob!

      Usuń
    2. Ja po prostu dzielę grejpfruta na kawałki - nożem.
      A czosnek wyciskam przez praskę. Później do słoika, zamieszać i gotowe :)

      Usuń
  5. chyba muszę w koncu polubić miód.

    OdpowiedzUsuń
  6. domowy syrop na kaszel kojarzy mi się raczej z syropem z bzu bądź cebulowym:D ale ten też jest ciekawy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej syrop cebulowy jest genialny! Ale ciezko czasem isc do pracy z tym genialnym aromatem z ust :))

      Usuń
  7. Mmmm... brzmi smacznie. :)
    Mam nadzieję jednak, że obejdzie się bez syropów, pieprzów i innych ! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobiłam, jakieś tłustawe to takie, ale w smaku pycha!
    Pieprzu jeszcze nie próbowałam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Troszke tlustawe:) Pamietam jak kiedys oczyszczalam sobie watrabe i cala szklanke oliwy wypilam ... Do dzisiaj mi niedobrze:) Ale watrobe oczyscilam :))

      Usuń
  9. Zarowno jeden jak i drugi przepis brzmi dobrze. A czy probwalas juz maminy przepis?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Narazie babcine pomagaja...:) Maminy to ostatecznosc:)

      Usuń
  10. Pomysł na walkę z przeziębieniem zawsze w cenie! Nawet pieprzny:) Ja ostatnio słyszałam o wydrążeniu buraka, nasypaniu do środka cukru i upieczeniu- podobno cukier nasiąka sokiem buraczanym i się go potem wyjada. Powiedzieli mi, że świetne na osłabienie organizmu.
    Ps.Podobają mi się ciekawostki na Twoim blogu, zostaję na dłużej!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! Tez o tym buraku slyszalam! Witam Cie więc u siebie z radoscia!:)

      Usuń
  11. Tym syropem to mnie zaintrygowałaś! No ja sobie zaraz go wyczaruję. Teraz na jesienne przeziębienia to akurat będzie! Dodaję do obs.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziekuje za dodatkowe informacje:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniały przepis :):):) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. U nas niestety ostatnio domowe sposoby na kaszel nie bardzo się sprawdziły i synek dostał zapalenia oskrzeli. Na szczęście przepisany przez lekarza fosidal skutecznie stan zapalny zahamował i mały szybko wrócił do zdrowia

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

KURACJA OLEJEM RYCYNOWYM

10 NAJZDROWSZYCH NASION NA ZIEMI