niedziela, 1 czerwca 2014

ROZGRZEWAJĄCA SERIA PRZED ROZPOCZĘCIEM ĆWICZEŃ JOGI

"Powitanie słońca" zrobione?:) Jeszcze nie? To już, raz dwa na matę!:) Nie ma nic wspanialszego dla ciała z rana jak zrobienie "zestawu" sun salutation ( powitanie słońca ). Jeśli jeszcze macie możliwość wykonania tego na łonie natury ... : plaża, łąka... ehhh :)
Ostatnio wspomniałam, że opiszę Wam rozgrzewające ćwiczenia na kręgosłup, które dobrze wykonać przed rozpoczęciem ćwiczeń jogi. Seria ta adresowana jest szczególnie do tych z Was, którzy dopiero teraz lub niedawno zaczęli swoją "przygodę" z jogą. Zabezpiecza przed naciągnięciem sobie mięśni. Każdą pozycję w tej serii rozgrzewającej będę okazywała obrazkiem dla lepszego wyobrażenia.

Zaczynamy!:)


Na początek usiądź i weź kilka głębokich i powolnych oddechów nosem.

1.


Usiądź ze skrzyżowanymi nogami, dłonie połóż na kolanach i wykonuj kółka brzuchem od 1 do 3 minut. Najpierw w lewo a w połowie czasu w prawo. Wyobrażaj sobie, że rysujesz koła brzuchem.

 Jest to doskonałe ćwiczenie dla naszego układu pokarmowego, wykonując okrężne ruchy masujemy organy wewnętrzne, tym samym zmuszamy toksyny do eliminacji z naszego ciała. Ogrzewa i rozluźnia obszar lędźwiowy pleców.

Pamiętaj, aby być wyprostowanym. Nie pochylaj się za bardzo do przodu ani nie odchylaj do tyłu oraz co najważniejsze oddychaj głęboko przez nos.

2.


Zmień pozycję. Usiądź na nogach tak, aby pośladki dotykały pięt i oprzyj dłonie na kolanach. Wykonaj wdech wraz z wypięciem klatki do przodu i wydech. Czas tego ćwiczenia to 1 do 3 minut.

Ćwiczenie to daje bardzo dużo korzyści dla kręgosłupa. Przede wszystkim rozciąga go, "otwiera" splot słoneczny i płuca, dzięki temu po tym ćwiczeniu czujemy jakbyśmy mogli przyjąć więcej powietrza w płuca.

Jeśli masz trudności w siedzeniu na piętach, możesz umieścić małą poduszkę pod kostki dla lepszego komfortu.


3.


 Następna pozycja to znana Wam wszystkim na pewno pozycja "kota". Umieść ręce na szerokość barków i kolana na szerokość bioder.

Wdychamy powietrze podnosząc głowę a wydychamy robiąc garba.
Ćwiczenie to również wykonujemy od 1 do 3 minut.

Rozciąga ono cały kręgosłup i wzmacnia wszystkie węzły nerwowe, które leżą wzdłuż rdzenia kręgowego. Również korzystnie działa na nerw wzrokowy.

Upewnij się, że nie kołyszesz się na boki, lecz tylko kręgosłup i głowa są w ruchu.


4.


Teraz z powrotem siadamy ze skrzyżowanymi nogami, dłońmi chwytamy barki, łokcie powinny być równoległe do ziemi i na wysokości barków, głowa wyprostowana. Robimy tzw. twist czyli szybkie obroty w prawo i w lewo. Podczas skrętu w prawo robimy wdech, skręt w lewo wydech.

1 do 3 minut.

Ćwiczenie to uelastycznia cały tył i masuje organy wewnętrzne.

Ruch tego ćwiczenia powinien być ciągły a tempo takie jakie tylko Ci odpowiada. Zwolnij, jeśli zaczniesz odczuwać zawroty głowy.

5.


Ostatnie ćwiczenie w tej serii to ruchy okrężne głową. Robimy duże, okrężne ruchy głową najpierw w jedną stronę a w połowie czasu w drugą stronę. Usta delikatnie otwarte. 

1 do 3 minut.

Ćwiczenie to niesamowicie uwalnia napięcie szyi i ramion. Wspomaga lepszy przepływ krwi do mózgu.

To wszystko. Jesteście teraz gotowi i rozgrzani do swoich ćwiczeń:)

Oczywiście polecam POWITANIE SŁOŃC, które opisywałam tu:

http://aumjoga.blogspot.co.uk/2014/03/powitanie-sonca-surya-namaskar.html

 Miłego dnia i dbajcie o siebie!

Wasza N.

1 komentarz:

  1. Joga fajna sprawa, w końcu trzeba się zmotywować

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...