CHIA BUDYŃ NA ŚNIADANIE

... ale nie byle jaki! Pyszny, zdrowy i pachnący latem:)
Kilkakrotnie wspominałam Wam o nasionach szałwii hiszpańskiej - CHIA .Staram się je dodawać jak najczęściej do różnych potraw, szczególnie do śniadania. Dzisiaj przypomniał mi się prosty przepis na przepyszny a'la budyń, który bez wyrzutów sumienia można zjeść na śniadanie;)



Co potrzebujemy:









- 1/3 szklanki nasion chia















 


- szklankę mleka , najlepiej roślinnego










- miód ( łyżka ) - u mnie miód z kwiatów mniszka

















Nasiona zalewamy mlekiem, mieszamy i odstawiamy na ok pół godz. aż wszystko zgęstnieje.














Dodajemy owoce, lub tak jak dzisiaj ja mój ulubiony mus z truskawek.

Smacznego;)


Dbajcie o siebie,

N.











Komentarze

  1. O to jest przepis dla mnie (bo prosty ;D). Na pewno wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. pycha ! :) ja ostatnio jadłam na podwieczorek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja własnie zrobiłam budyń z nasion chia na później, ciekawe czy mi wyjdzie smaczny :)

    Zapraszam:
    http://zdrowanacodzien.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. gdzie można kupić nasiona chia? :)
    Zapraszam na mój blog: takeyourbaggage.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nasiona chia mozna kupic w almie i pewnie wszystkich eko sklepikach :)

      Usuń
    2. Dokladnie, lub na internecie. Jest bardzo duzo sklepow internetowych.:)

      Usuń
  5. Muszę w końcu zrobić deser chia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam

    Bardzo ciekawy przepis. Nasiona chia są bardzo zdrowe ale działają tylko w jeśli są zmielone lub drobno podiekane. Całe nasiona przechodzą przez układ trawienny i są wydalane. I tutaj zaczyna się problem bo nie mam pojęcia jak je zmielić. Próbowałam użyć wszystkich posiadanych w domu urządzeń typu młynek , blender i nic. Posiekanie maleńkich ziarenek też mi nie wychodzi. W rezultacie zrezygnowałam z chia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawde? Kurcze, nie mialam o tym pojecia... Musze koniecznie poczytac na ten temat. Dziekuje za informacje!

      Usuń
  7. W promocji widziałam je w Piotrze i Pawle, ja polecam do soku z kostkami lodu na cieplejsze dni :)

    OdpowiedzUsuń
  8. SUper pomysł i mega szybki, można też włożyć na noc do lodówki - opcja dla tych, dla których każda sekunda o poranku jest na wagę złota.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie tylko na śniadanie ;) pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  10. I wszystko w temacie, kto nie lubi budyniu...

    OdpowiedzUsuń
  11. To też są bardzo ciekawe informacje.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

KURACJA OLEJEM RYCYNOWYM

10 NAJZDROWSZYCH NASION NA ZIEMI